Deze werd een half jaar geleden 2de hands aangekocht ter vervanging van de KleinModelbahn reeks 60. De 60'er stond reeds geruime tijd aan de kant omdat de motorisatie defect was... En omdat ze het bekende probleem met het chassis hadden...
Deze 61 is ook bewust in de groene uitvoering gekozen, omdat deze de L- en M1-rijtuigen gaat trekken, en dus wat beter in het tijdperk past...
De machine was in orde, maar er zat nog geen decoder in. Ik had er dan een ESU LoPi v4.0 ingepord, maar deze kon de lichten niet regelen. Deze loks hebben van fabriekswege een ESU-decoder ingeplugd met een speciale configuratie van de CV-waarden, speciaal ontwikkeld door Van Biervliet.
Tijdens het afhalen van de 2347, was de heer Van Biervliet zo vriendelijk mijn ESU-decoder te herprogrammeren, en zodoende werkt alles perfect! De sluitlichten zijn alzo ook apart schakelbaar, dus als de 6115 een sleepje L-rijtuigen aan de haak heeft, dan worden de rode lichten achteraan uitgeschakeld. Zijn ze ingeschakeld, dan wisselen ze met de rijrichting!
Mooie lok, met superafwerking, en met perfecte rijeigenschappen! Dank aan Van Biervliet voor de super-service!
Het grote voorbeeld...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Mega-update!
Lang geleden dat ik hier nog eens iets postte...😏Maar dat wil niet zeggen dat we hebben stilgezeten! Ik was wel druk in de weer soms met a...
-
Deze zijn écht juweeltjes! Ze zijn van de hand van Staf De Meester, en ze zijn zijn puur handwerk. Aangezien ik treinbestuurder ben, hecht i...
-
De 6289 heeft een speciale livrei. Deze groene livrei wijkt af van de traditionele groene livrei. Ze hebben geen brede gele band op de zijka...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten